محصولات

دستگیره های ایمنی ثابت

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (World Health Organization) مرگ و میر ناشی از افتادن دومین نرخ مرگ ومیر را در جهان

بخود اختصاص داده است. گفته می شود که 80 % این افراد در کشورهای فقیر زندگی می­کنند. بر پایه استاندارد موسسه ملی سالمندان (National Institute on Aging, NIA) آمریکا، بطور متوسط هر ساله در جهان بیش از یک سوم سالمندان بالای 65 سال به زمین می­افتند. آمار این موسسه حکایت از آن دارد که در اثر زمین افتادن، هر 19 دقیقه یک نفر آمریکایی سالمند می­میرد و هر 11 ثانیه یک سالمند به بخش اورژانس انتقال می یابد.

هشتاد درصد از حوادث مرتبط با زمین افتادن سال خوردگان، در حمام و توالت روی می­دهد، که متاسفانه ریسک بسیار بالایی بهمراه دارند. بدین جهت که افتادن در خانه اغلب موجب آسیب های جزئی می شود، در حالیکه افتادن در حمام و توالت می تواند مرگبار باشد .در اینجا، پرسش پیش رو این است که آیا حمام و توالت خانه شما با سطح مرطوب و لغزنده ای که دارد، برای سالمندان ایمن است؟ توجه فرمایید که، ویژگی ذاتی سالمندان، انعطاف بدنی کم، هماهنگی ماهیچه ای (poor muscle coordination) ضعیف، ضعف بینایی، و مشکلات حفظ تعادل است؟

سالمندان غالباً مشکل راه رفتن و حفظ تعادل دارند ولی بیشتر آنها از سلامت مناسبی در بخش بالا تنه و دستان خود برخوردارند. این نکته کمک می­کند تا آنها بتوانند بکمک دستگیره های ایمنی، بسیاری از نیاز های روزمره خود را برطرف کنند. یکی از ارزان ترین تجهیزاتی که برای حفظ سلامت عزیزان سالمند باید در حمام و توالت نصب گردد دستگیره های ایمنی ثابت است. تعدادی از دستگیره های ایمنی ساخت خدمات اشتاد در شکل زیر دیده می شوند.

دستگیره های ایمنی صاف در ابعاد 30، 45 و 60 سانتیمتر
دستگیره های ایمنی 90 درجه و 120 درجه

ویژگی­ها:

  • دستگیره های ثابت اشتاد محصولی با طراحی منحصر به فرد، ساختاری مقاوم با ظاهری بسیار زیبا، دارای دارای درپوشی زیبا برای پنهان کردن پیچ های نصب می باشند.

کلاس دستگیره:

  1. تمام استیل از فولاد SS 304
  2. – فولاد St 37 با پوششی از رنگ الکترواستاتیک
  3. – فولاد St 37 با پوشش کرم سخت
  4. – فولاد St 37 با پوشش طلایی

مشخصات فنی:

  • نوع دستگیره: ثابت دیواری
  • استانداردهای مورد استفاده: CSA ، ANSI 610.4، وNAHB
  • قطر لوله: 25.4 mm
  • فاصله کمینه تا دیوار: 40 mm
  • نیروی مجاز وارد بر دستگیره: 120 کیلوگرم
  • روش ساخت: عملیات مکانیکی سرد و جوشکاری نوع TIG (در صورت لزوم)
  • ارتفاع نصب: ارتفاع نصب دستگیره های ایمنی نسبت به بالای لوله: 840 mm
  • روش آببندی دیوار: استفاده از خمیر سیلیکون
  • روش پولیشکاری سطوح: Electro – Polishing
  • پولیش: 2B Class
  • شرایط کیفی سطوح از نظر ایمنی و بهداشت: فاقد نقاط تیز و عاری از وجود فضاهایی با پتانسیل ایجاد کلونی میکربی

مدل:

  • مدل صاف در طولهای 30و 45 و 60 سانتیمتر
  • مدل 90 درجه
  • مدل 120 درجه

محصولات ترکیبی:

این محصولات افزون بر زیبایی و استحکام نصب بسیار آسانی دارند. شایان ذکر است که شرکت اشتاد با ترکیب نیازهای بهداشت فردی در حمام؛ (مثل پهن کردن حوله، نیاز به سبد لیف و صابون، و نیاز به صندلی زیر دوشی)، با نیاز های ایمنی برای سالمندان به ساخت تجهیزات زیر نیز اقدام نموده است.

دستگیره ثابت مجهز به جاحوله­ای
دستگیره ثابت و صندلی تاشو حمام دستگیره ثابت مجهز به سبد وساءل حمام

روش نصب دستگیره های ایمنی

برای نصب دستگیره های ایمنی اشتاد نیاز به تخصص زیادی نیست. با اینهمه، توصیه می­شود که روش نصب ساده و آسان زیر بصورت قدم به قدم رعایت و اجرا گردد:

مرحله 1:

دستگیره ایمنی را از کارتن خارج کرده و در آورده و آنرا باز کنید. رول پلاک ها و پیچهای نصب نیز داخل تجهیز قرار دارند.

مرحله2:

اکنون تجهیز را در وضعیت نصب قرار دهید و از داخل رخت پهن کن با مداد یا خودکار محل سوراخ ها را به دقت علامت گذاری کنید. اکنون دستگیره را به آرامی در کناری قرار داده و محل علامتها را طبق مراحل 1 و 2 شکل زیر سوراخکاری و رول پلاک کنید. توجه کنید که رول پلاکها باید با فشار زیاد و بدون آسیب دیدن تا انتها در سوراخ مستقر گردند.

توجه کنید که ارتفاع بالاترین نقطه دستگیره تا سطح زمین تمام شده برای برزگسالان بین 840 تا 910 میلیمتر باید باشد (2010 ADA) .

اکنون پیچ را یکی یکی وارد رول پلاک کرده و کمی با پیچ گوشتی آنها را محکم کنید. پیشنهاد می شود تا پایان بستن آخرین پیچ از سفت کردن پیچ­ها خود داری فرمایید تا خطاهای کوچکی که در علامت گذاری پیش می آید مشکل ساز نشود. پس از بستن آخرین پیچ تک تک آنها را محکم نمایید. اکنون دستگیره ایمنی آماده کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *